Per la seva banda, a la línia de Catalans, o Llobregat-Anoia, FGC també va endegar un complet pla de renovació que incloïa un seguit d’actuacions per a la modernització dels trens i les estacions, que, en alguns casos com el de la línia entre Martorell i Igualada, van adoptar caràcter d’urgència a causa de l’estat de la infraestructura.
Així, durant la dècada dels anys vuitanta es va portar a terme el soterrament de la línia entre Sant Boi i Barcelona (1985-1987); l’entrada en servei de la nova línia de mercaderies del Port de Barcelona (1985), de la línia de Santpedor a Sallent (1985) i de la variant de la línia de Súria (1996); la modernització de totes les vies i estacions de la xarxa; la reconstrucció de la pràctica totalitat dels ponts; l’electrificació de la línia entre Monistrol i Manresa, i la implementació de nous sistemes de senyalització i comunicacions.
Quant al material mòbil, també es va decidir la completa renovació del parc, que encara estava format per automotors i locomotores dels anys cinquanta i seixanta. D’aquesta manera, es van adquirir deu noves unitats de la sèrie 211, es van modernitzar els automotors de les sèries 3000 i 5000 i, per al transport de mercaderies, es van comprar tres noves locomotores de gran potència i un nou parc de vagons.