A les portes del segle XXI, FGC disposava d’un seguit d’instal·lacions de transport per cable, funiculars i telefèrics, que encara que oferien un bon i renovat servei van ser sotmeses a un procés complet de modernització.
L’any 1998, el Funicular de Vallvidrera, que va ser construït per la mateixa companyia del Tren de Sarrià l’any 1906, va ser renovat amb nova maquinària i vehicles per ser integrat dins del nou servei del Metro del Vallès. Per la seva banda, els funiculars de la Santa Cova i de Sant Joan, ambdós ubicats a la muntanya de Montserrat i incorporats a la gestió de la companyia juntament amb el Cremallera de Núria l’any 1986, també van ser objecte d’una completa modernització. El de Sant Joan, inaugurat l’any 1918, va ser dotat amb noves carrosseries l’any 1997 i amb nous vehicles i maquinària els anys 2015 i 2016. El Funicular de la Santa Cova, en funcionament des del 1929, va ser recarrossat l’any 2001.
A la vila de Gelida, el funicular que uneix el municipi amb l’estació del ferrocarril, una línia inaugurada l’any 1924 i gestionada per FGC des de l’any 1980, va ser completament renovat l’any 1982. Finalment, a la vall de Núria, l’antic funicular de l’Hotel Puigmal va ser substituït per un telefèric de pulsió l’any 1988.