L’any 2008, el Cremallera de Núria va viure una veritable revolució gràcies a la qual es va tornar a situar al capdavant dels ferrocarrils de muntanya d’Europa. L’entrada en servei del nou túnel del Roc del Dui va permetre augmentar la fiabilitat de l’explotació i substituir l’antic traçat, amb grans zones de despreniments. Aquest nou procés de modernització també va incloure altres actuacions, com ara l’adquisició de nous automotors l’any 2003, la construcció d’una cotxera a Ribes-Enllaç l’any 2009 i la remodelació de l’estació de Queralbs l’any 2012. Paral·lelament, també es va modernitzar l’estació d’esquí de Vall de Núria i es va dotar la vall amb un seguit d’instal·lacions i equipaments que van permetre la promoció de les activitats turístiques i esportives tot l’any, més enllà de l’hivern.
Alhora, empresarialment es va potenciar encara més la marca de Turisme i Muntanya, amb la incorporació de la gestió de les estacions d’esquí d’Espot i Port Ainé l’any 2011 i de Vallter 2000 l’any 2013, que, d’aquesta manera, es van sumar a les estacions de Vall de Núria i La Molina. En els darrers anys, aquest conjunt d’estacions d’esquí s’ha convertit en un dels principals motors econòmics i socials de les comarques pirinenques.